Debatt

Sveriges Apoteksförening replik på DN-debatt:”Saknar förslag för sänkta läkemedelspriser”

11 oktober, 2017 -

REPLIK DN Debatt 9/10. I stället för att ta fram förslag som leder till lägre priser för läkemedel som patienterna bekostar själva så föreslår apoteksmarknadsutredare Anna-Lena Sörenson i sin debattartikel enbart enhetliga priser på receptbelagda läkemedel utanför förmånen, skriver Johan..

Örat mot rälsen med Apoteksföreningens vd Johan Wallér

14 september, 2017 -

Lyssna på Örat mot rälsens avsnitt om apotekens roll i vårdkedjan, nationell läkemedelslista, framtidens apotek och om att ha en namngiven och fast läkare, samtal med Sveriges Apoteksförenings vd Johan Wallér och Läkarförbundets ordförande Heidi Stensmyren.

Läs vidare

Debattartikel: Fyra förslag för bättre tillgänglighet till läkemedel

9 januari, 2017 -

Debattartikel av Johan Wallér  i Dagens Samhälle 2017 01 09 Apoteken har ett viktigt samhällsuppdrag genom att tillhandahålla och ge råd om läkemedel. Tillgängligheten på läkemedel är hög i Sverige och har varit så både före och efter omregleringen 2009. Men..