Debatt

Snabbspår för viktigt för att saktas ner

28 oktober, 2018 -

Sveriges Apoteksförenings vd Johan Wallér skriver i SvD tillsammans med fem andra organisationer inom apoteksbranschen om vikten att skynda på processen för nyanlända farmaceuter att få svensk legitimation. Den svenska apoteksbranschen har ett akut behov av legitimerade farmaceuter och många..

Gör om, gör rätt

16 oktober, 2018 -

I en debattartikel på Dagens Samhälle skriver Sveriges Oberoende Apoteksförening och Sveriges Apoteksförening tillsammans om att ny lagstiftning för att öka tillgänglighet till läkemedel inte har blivit som det var tänkt. Det kan bli förödande för apotek och leda till..

Läs vidare

Sverige måste ställa krav på EU om läkemedel

31 juli, 2018 -

I en debattartikel på Svenska Dagbladet 31/7 skriver Sveriges Apoteksförening att Sverige bör ta miljöhänsyn vid val av generiskt utbyte av läkemedel på apotek. Föreningen välkomnar att den svenska läkemedelsindustrin (LIF) vill se ett införande av miljöbedömning när staten köper..