Apotea ny medlem i Sveriges Apoteksförening

Apotea har idag tagit steget att bli medlem i Sveriges Apoteksförening. Det innebär att föreningen får sitt första renodlade e-handelsapotek som medlem.

– Apoteksbranschen är i fortsatt förändring och det senaste året har möjligheterna för landets apotekskunder att göra sina ärenden via webb och smarta telefoner exploderat, säger Johan Wallér, VD för Sveriges Apoteksförening.

– Det är oerhört roligt att Apotea nu blir medlem i föreningen. Vår ambition är att representera hela apoteksbranschen och med Apotea som medlem får vi i vårt arbete in ytterligare erfarenheter av hur apoteksmarknaden fungerar – och vilka behov av utveckling och anpassning av regelverken som behövs.

För Apoteas VD Pär Svärdson var det naturligt att ansluta sig till branschorganisationen.

– Apotekens verksamhet utvecklas hela tiden och vi erbjuder ständigt ny service och nya kunderbjudanden. För oss är det viktigt att kunna påverka hur regelverken och lagstiftningen utvecklas, eftersom apotekens verksamhet är så detaljreglerad, säger Pär Svärdson.

Sveriges Apoteksförening är branschorganisation för landets apotek och organiserar i och med Apoteas inträde nära nog samtliga apotek på marknaden.

För mer information:
Henrik G Ehrenberg