Inbjudan till pressträff om Branschrapport över apoteksåret 2013

PRESSINBJUDAN
14 april 2014

Tisdagen den 15 april presenterar Sveriges Apoteksförening branschrapporten för helåret 2013. Hur mår branschen och vilken utveckling vill apoteken själva se i framtiden? Branschens statistikarbete har utvecklats, vilket gör att vi kan presentera nya fakta om branschen, tillsammans med en ny Sifoundersökning om apotekens verksamhet.

Välkommen till föreningens lokaler på Wallingatan 26B i Stockholm.
Tisdagen den 15 april 2013 klockan 10.00

Medverkar gör Johan Wallér, VD för Sveriges Apoteksförening.

För mer information, kontakta;
Henrik G Ehrenberg
henrik.ehrenberg@sverigesapoteksforening.se
070-770 11 40

Sveriges Apoteksförening är branschorganisationen för apoteksaktörer och har idag 8 medlemmar och omfattar nära 100 procent av landets drygt 1 270 apotek.
Apoteksbranschen är en del av den svenska hälso- och sjukvården och ansvarar för en trygg och säker läkemedelsförsörjning i hela landet. I vår bransch arbetar människor med stor kunskap om läkemedel, läkemedelshantering, läkemedelsanvändning och hälsofrågor.