utbildning

Apotek bistår i Snabbspåret för nyanlända

3 december, 2015 -

Apoteken står uppställda för att nyanlända farmaceuter så snabbt som möjligt ska kunna ta sig in på den svenska arbetsmarknaden. Nyckeln till ett fast jobb är att få sin svenska legitimation – och jobb finns det gott om – i..

Sacomässan i Stockholm: Apotek är en framtidsbransch

2 december, 2015 -

När Sacomässan slår upp portarna i Stockholm är apoteksbranschen på plats för att träffa blivande studenter. I veckan presenterade Saco uppdaterad statistik över var jobben finns om fem år. Receptarier går fortsatt en ljus framtid till mötes, vad gäller möjligheterna..

Sacomässan i Malmö: Apotek är en framtidsbransch

25 november, 2015 -

När Sacomässan på torsdagen slår upp portarna i Malmö är apoteksbranschen på plats för att träffa blivande studenter. Det är också första gången som apoteksbranschen kan uppmuntra blivande studenter att söka en farmaceututbildning i Malmö. Inom kort kommer en ny..

Läs vidare

Apoteken på plats på rekryteringsmässa

5 mars, 2015 -

Idag är Sveriges Apoteksförening på plats på Rekryteringsmässan i Västerås. Apoteken har framöver stora behov av att säkra den farmaceutiska kompetensen och kommer samtala med blivande studenter. Budskapet är att framtidsutsikterna är oerhört goda i branschen, att apoteken erbjuder spännande..

Läs vidare

Apoteken öppnar ny sajt för blivande studenter

23 juni, 2014 -

För att öka intresset för att utbilda sig till de yrken som efterfrågas av apoteken, öppnar Sveriges Apoteksförening nu en sajt riktad till studenter. Jobbapåapotek.se fokuserar på att inspirera studenter och visa på apotekens roll som rådgivare och att hjälpa..

Läs vidare

Apoteken vill locka fler till apoteksutbildningar

17 mars, 2014 -

Idag inleder Sveriges apotek en gemensam kampanj för att locka fler att söka till höstens farmaceutiska utbildningar. Information om utbildningarna och de positiva utmaningar som finns med att jobba i branschen kommer att finnas ute på apoteken fram till 15..

Apotekens budskap på Sacomässan: Hälsa – Mångfald – Framtid

27 november, 2013 -

När Sacomässan på torsdag slår upp portarna på Stockholmsmässan i Älvsjö är apoteksbranschen på plats för att träffa blivande studenter. – Hos apoteken finns det jobb för den som vill arbeta med vård, hälsa och välbefinnande. Efterfrågan hos våra medlemmar..

Läs vidare

Fortsatt ökat söktryck till farmaceutiska utbildningar

20 november, 2013 -

Intresset för landets farmaceutiska utbildningar fortsätter att öka. Det välkomnas av apoteksbranschen, där fler apotek och fler arbetsgivare innebär en stor efterfrågan på personer som vill jobba på apotek med läkemedel, hälsa och välbefinnande. – Det är fantastiskt roligt att..

Läs vidare

Högre söktryck till farmaceutiska utbildningar

22 april, 2013 -

Antalet sökande till landets farmaceutiska utbildningar ökar. Att intresset att jobba med läkemedel och på apotek ökar är ett välkommet besked, då söktrycket under tidigare år minskat. – Det är ett trendbrott och oerhört roligt att fler upptäcker möjligheterna som..

Läs vidare

På apoteken finns jobb till studenterna på Sacomässan

29 november, 2012 -

Idag inleds Sacomässan och apoteksbranschen är på plats för att berätta om de möjligheter som finns för den som utbildar sig till farmaceut. Möjligheter som bekräftas i Sacos färska rapport över var jobben finns om fem år. Redan idag är..