Remisser

Varje år svarar apoteksföreningen på ett stort antal remisser både från myndigheter och regeringskansliet. De flesta av branschens gemensamma remissvar finns här.

Remissvar angående revidering av ramdirektiv för vatten, prioämnesdirektivet och grundvattendirektivet

10 februari, 2023 -

Sveriges Apoteksförening har lämnat in remissvar angående revidering av EU:s vattendirektiv. Remissvaret fokuserar på de delar som rör apoteksbranschen. Det är angeläget att viktiga läkemedel finns att tillgå även om de i vissa fall är skadliga för naturen och andra..

Läs vidare