Apoteken på plats på rekryteringsmässa

Idag är Sveriges Apoteksförening på plats på Rekryteringsmässan i Västerås. Apoteken har framöver stora behov av att säkra den farmaceutiska kompetensen och kommer samtala med blivande studenter. Budskapet är att framtidsutsikterna är oerhört goda i branschen, att apoteken erbjuder spännande arbetsuppgifter i en människonära verksamhet och att farmaceuterna har en oerhört viktig roll för bättre läkemedelsanvändning, hälsa och människors välbefinnande.

Rekryteringsmässan arrangeras i år för tolfte gången och är ett samarbete mellan Västerås Stad, Eskilstuna kommun och Arbetsförmedlingen. Mässan är en av Sveriges största mötesplats för arbetsgivare, arbetssökande och de som söker en ny inriktning i sitt arbetsliv. Förra året besöktes mässan av 17 000 besökare.

Årets tema är Socialt ansvarstagande vilket passar apoteken och vår personal som hand i handske. Sveriges Apoteksförening kommer finnas på plats på Bombardier Arena i monter A170 mellan 12.00 och 17.30.

För mer information:
Robert Svanström, 070-521 12 56