Debatt

Debattartikel: Framtidens apotek

19 mars, 2024 -

Idag har Johan Wallér, vd på Apoteksföreningen skrivit en debattartikel på Altinget om vilka regeländringar apoteken vill se från politiken för att kunna möta de utmaningar som branschen står inför. På ett riksdagsseminarium nyligen efterfrågade politikerna vilka konkreta regler som..

Läs vidare

DN debatt: Måste bli enklare att byta ut mediciner som saknas

21 januari, 2023 -

Johan Wallér, vd på Sveriges Apoteksförening skriver på DN debatt om hur apoteken kan hjälpa till att minska den aktuella och akuta bristen på läkemedel.  Läs debattartikeln här.

Läs vidare

Apotekens prioriteringar inför höstens val

17 augusti, 2022 -

Apotekens höga kompetens är idag en underutnyttjad samhällsresurs som skulle kunna göra mer för att förbättra tillgängligheten till läkemedel, förbättra folkhälsan och avlasta överbelastade delar av sjukvården. Inför  riksdagsvalet vill apoteken belysa tre aktuella samhällsområden där vi fyller en viktig..